• Inici
  • Notícies
  • El CFP busca empreses per a la nova edició del curs de formació dual en mecanització per arrencament de ferritja

Notícies

12 d'agost de 2026

El CFP busca empreses per a la nova edició del curs de formació dual en mecanització per arrencament de ferritja

El Centre de Formació Pràctica busca empreses per a una nova edició del curs de formació dual en mecanització

El Centre de Formació Pràctica (CFP) ha iniciat el procés de selecció d'empreses interessades a incorporar alumnes en pràctiques en la tercera edició del curs de formació dual en Mecanització per arrencament de ferritja. Aquesta iniciativa recupera la figura tradicional de l'aprenent i ofereix una oportunitat clau per a cobrir la manca de professionals qualificats en el sector industrial del territori.

El programa té la particularitat que l'alumnat passa el 65% del temps de formació aprenent l'ofici directament a l'empresa, experiència que es complementa amb les classes teòriques i pràctiques impartides a les instal·lacions del CFP. A més, representa una opció molt avantatjosa per a les empreses participants:

  • Sense cost salarial: El sou dels estudiants durant l'any de contracte de treball remunerat està totalment subvencionat.
  • Captació de talent: Permet formar i conèixer futurs treballadors adaptats a les necessitats reals del taller. En moltes ocasions, els alumnes s'acaben integrant a la plantilla en finalitzar el programa.
  • Foment de la inserció: Es promou l'ocupabilitat de col·lectius amb grans oportunitats en aquest àmbit, com els joves i les dones.

Tot i que aquesta tercera edició es troba actualment pendent de l'aprovació oficial per part del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya (SOC), el centre ja ha començat a seleccionar tant el tracte amb les empreses com els perfils dels futurs alumnes. Les empreses interessades a formar part d'aquest projecte poden sol·licitar informació o inscriure's enviant un correu electrònic a [email protected].


Més informació: https://cfp.cat/noticies/el-cfp-busca-empreses-per-a-la-nova-edicio-del-curs-de-formacio-dual-en-mecanitzacio-per-arrencament-de-ferritja-3/ 

Altres notícies

Veure-ls totes