La presència de conflictes en el dia a dia és inevitable en la vida en societat. És per això que la clau no està a evitar-los, sinó a aprendre a detectar-los i saber resoldre’ls de manera eficaç. En aquest curs aprendrem a analitzar-los des del seu origen, i treballarem diferents tècniques, estratègies i mètodes de transformació, gestió i solució del conflicte de manera positiva i, sobretot, constructiva.
Curs que s’impartirà amb material didàctic multimèdia al nostre Campus virtual. Disposaràs de videoconferències complementàries amb el tutor-formador segons el calendari detallat a l’apartat de l’horari.
Objectius Generals:
Ser capaç de desenvolupar habilitats i destreses que permetin resoldre situacions conflictives amb la màxima eficàcia possible.
Objectius Específics:
Comprendre la naturalesa dels conflictes.
Analitzar els tipus de conflictes que es poden donar a les organitzacions.
Optimitzar el factor comunicació davant les situacions conflictives.
Utilitzar les estratègies adequades per a la gestió de conflictes.
Potenciar la utilització de la mediació i la negociació per arribar a acords favorables.
Preparar adequadament una mediació/negociació, maximitzant el control de les variables que intervenen en cada procés.
Definir els objectius mínims i màxims per a la mediació/negociació de conflictes i aplicar l'estratègia més adient.
Seguir un procés sistemàtic de mediació/negociació per a controlar la situació i arribar a un acord favorable.
Aquesta especialitat s'impartirà en català.
Sobre el curs
Acció formativa
Gestió de conflictes a l'entorn laboral
Modalitat
On-line
Família professional
Serveis socioculturals i a la comunitat
Data Inici del curs:
17/04/2024
Data Final del curs:
17/05/2024
Temari
1. El procés de la comunicació i la resolució de conflictes
1.1. La comunicació interpersonal
1.2. Tipus de comunicacions
1.3. La comunicació eficaç
1.4. Resolució de conflictes en la nostra vida. Comunicació i resolució de conflictes
2. Resolució assertiva dels conflictes
2.1. Conflictes que ens envolten i la seva gestió
2.2. Habilitats per a una comunicació eficaç
2.3. Escolta activa, rapport, feedback, el missatge
2.4. L’assertivitat: què és, com parlar amb assertivitat i desenvolupar-la
2.5. Gestió de les emocions. Conèixer les nostres emocions i aprendre a gestionar-les
3. Empatia: habilitat per resoldre conflictes
3.1. Empatia i estils de comportament. Establiment d’acords mútuament favorables i negociació eficaç
3.2. Empatia: què és, com aplicar-la i com desenvolupar-la
3.3. Estils de comportament: entendre i aprendre com es comporta la persona per millorar l’empatia
3.4. Gestionar i aconseguir acords favorables per a les dues parts
3.5. Negociar eficaçment (guanyar-guanyar)
3.6. Els diferents tipus de conflictes
4. Metodologia per resoldre conflictes
4.1. Metodologia efectiva per a resoldre conflictes
4.2. La mediació i la negociació
4.3. Com arribar a acords favorables
5. Els estils de negociació
5.1. Models de negociació: negociació per posició, negociació per principis i negociació per situació
5.2. Fases de la negociació
5.3. Preparació de la negociació
5.4. Definició dels objectius: Anàlisi de les solucions, establiment dels objectius concrets de la negociació, pla de concessions
5.5. Estudi del mitjà
5.6. Estudi de les persones i els seus mòbils: argumentari, regles del joc, assaig, supòsit fals
5.7. Planificació de la negociació
5.8. Avaluació de la relació de forces. La identitat global
5.9. Els valors
5.10. Els estatuts
5.11. Els poders
5.12. Estratègies per a una negociació eficaç: determinació de possibles acords que cal negociar
5.13. La banda d'objectius
5.14. Conducció de la negociació
5.15. Discussió
5.16. La informació en la negociació
5.17. Problemes de forma
5.18. Propostes
Horari
24 hores- 7 dies a la setmana- Campus Online. Videoconferències els dies: 26/04 i 10/05 de 12 a 13:30h. Les sessions no seran gravades. Abans de l'inici del curs es proporcionarà la informació per accedir al Campus online.
Centre
PIMEC Petita i Mitjana Empresa de Catalunya
Carrer Castelladral, 5 - 7. Polígon Industrial Els Dolors, 08243 Manresa, Barcelona 934964500 [email protected]
Manresa