El Govern ha posat en marxa una campanya de publicitat, sota el lema Un gir de 174 graus. Té per objectiu millorar la percepció i ampliar el coneixement que es té de la Formació Professional Inicial, incloent-hi la modalitat dual; la Formació Professional per a l'Ocupació de les persones aturades i la Formació Professional Contínua.
El Govern fa una aposta clara per potenciar aquests estudis i aconseguir una major implicació i coresponsabilitat de tots els agents socials i econòmics vinculats, especialment en l'FP dual.
La campanya vol posar de manifest que l'FP és una opció de qualitat, flexible i innovadora. L'FP permet la formació al llarg de la vida, essent la millor via per adaptar-se a les necessitats actuals i de futur del mercat laboral.
Un dels principals objectius de la campanya és arribar a la mitjana europea en implantació de l'FP dual de cara al 2022. Això suposaria un 30% sobre el total dels alumnes de segon curs (el curs passat va ser un 18,4%).
Un altre dels eixos d'aquesta actuació és posar l'accent en la formació al llarg de la vida laboral. Aquest concepte compromet tant a les persones treballadores com a les empreses, ja que així ho exigeix l'actual mercat de treball. La formació professional dona eines per afrontar amb garanties aquest escenari.