Descripció
La simulació clínica és una metodologia d’aprenentatge que s’està incorporant cada vegada més en la formació de grau, postgrau i en la formació dels professionals. Un dels objectius pels quals s’està fent aquesta incorporació és perquè es necessita impulsar-ne el desenvolupament orientat a l’excel·lència en diferents àmbits: seguretat del pacient, habilitats tècniques i personals, coordinació i treball en equip, organització i planificació. En aquest context, la simulació ha adquirit una major rellevància, tant pedagògica com metodològica, que recrea la realitat professional i afavoreix el desenvolupament i la manifestació dels elements inherents a les competències.
Una metodologia que permet l’adquisició i la posada en marxa de competències transversals i específiques d’una manera integrada i multidisciplinària.
Tot i això, continua sent una eina desconeguda per molts professionals, entre els quals encara és definida com una metodologia per a l’entrenament de les habilitats tècniques i/o no tècniques. Com una simple experiència per entrenar i aprendre.
Tanmateix, definir-la així delimita la usabilitat que li donem. La simulació és una manera no solament de millorar professionalment, sinó també de provocar un impacte en la millora de la cultura de les organitzacions, ajudant a generar seguretat i qualitat entre els professionals i envers el pacient.
És una metodologia que permet reenfocar les nostres converses,la nostra mirada, els nostres judicis. Una forma de reestructurar el coneixement per conèixer i explorar diferents i/o noves formes de millorar les organitzacions de salut.
En el màster volem acompanyar-te en aquest procés d’obertura de mirada, on integrem la nostra experiència des de diferents perspectives, com ara la psicològica o la pedagògica. Sobretot,perquè tots els integrants del màster entenem la importància d’acompanyar els nostres participants en el repte de no instal·lar-nos en la rutina pedagògica o en la forma d’ensenyar, sinó sortir de les nostres zones de confort, perquè tenim la convicció que la formació és la forma més factible de donar suport a la transformació i a la millora de les persones i les organitzacions.
.
CARTA DE PRESENTACIÓ DEL MÀSTER
6 raons de pes per cursar el Màster universitari en Simulació
1) Enfocament 100% pràctic i innovador: més de 72 hores de simulació i debriefing, i realització d'activitats pràctiques al CISARC, centre pioner en simulació clínica i d'empresa.
2) Accés al doctorat: titulació única en aquesta especialitat en tot l'Estat amb accés al doctorat.
3) Professorat altament qualificat: docents responsables d'unitats de simulació i un equip de psicòlegs i pedagogs amb experiència en el camp de la simulació i metodologies disruptives.
4) Metacurs: el Màster universitari en Simulació és alhora metodologia de treball i contingut d'aprenentatge; el que passi a l'aula es viurà gràcies a la simulació per, després, poder-ho analitzar i aplicar a contextos laborals particulars.
5) Acompanyament personalitzat: disposaràs d'un suport individualitzat per orientar-te sobre com aplicar la simulació en el teu dia a dia o a la teva organització.
6) Instal·lacions de primer nivell: la Càtedra de Simulació i Seguretat del Pacient de la UVic-UCC situa el campus Manresa al capdavant de la recerca i innovació en l'àmbit de la simulació, i vincula la teoria amb la pràctica mitjançant les activitats que es realitzen al Centre d'Innovació en Simulació.
Activitat formativa de Simulació acreditada per Sociedad Española de Simulación Clínica y Seguridad del Paciente (SESSEP) nº registre: 0921
Registre d'Universitats, Centres i Títols (RUCT)
Accés a les dades oficials del títol
Adreçat a
1. Docents i investigadors universitaris de l’àmbit de les Ciències de la Salut i les Ciències Socials que desitgin conèixer en profunditat i dominar les metodologies de simulació per poder aplicar-les en les seves estratègies docents i en els seus projectes de recerca o als seus centres de simulació.
2. Responsables de formació, de desenvolupament del talent i de recursos humans d’institucions diverses, amb especial interès per aquelles de l’àmbit sanitari i assistencial.
3. Professionals assistencials i responsables de la millora dels equips de treball (supervisors/es d’infermeria i caps clínics).
4. Professors de pregrau (cicles formatius, ensenyament secundari) amb especial interès per introduir metodologies innovadores en el procés d’ensenyament-aprenentatge.
5. Facilitadors de simulació, coordinadors
de centres de simulació, docents amb interès en la innovació docent, experts en simulació i professionals de l’àmbit de la salut (metges, infermers, psicòlegs, bombers i cossos de seguretat, entre d’altres).
6. Altres persones interessades en la metodologia de la simulació.
Coneixements o continguts (Knowledge)
• Descriure els fonaments teòrics i pedagògics que respalde el ús de la simulació com a metodologia d’aprenentatge.
• Definir l’estructura i els elements estandarditzats que configuren la metodologia de la simulació.
• Seleccionar les tècniques i els recursos coherents per a la millora de la fiabilitat del procés simulat.
• Adaptar els programes de simulació a les necessitats evolutives de les persones, de les organitzacions i als avanços en la metodologia de la simulació.
• Identificar els mètodes de recerca aplicables a la metodologia de la simulació com a eina d’aprenentatge.
• Identificar models i estratègies per al procés de pensament crític i reflexiu per part del participant.
Habilitats o destreses (Skills)
• Identificar les necessitats de formació de les organitzacions/persones i dissenyar casos de simulació acord a aquestes necessitats identificades.
• Dissenyar experiències formatives de simulació efectives basades en els estàndards de qualitat internacionals i models de disseny instruccional.
• Utilitzar i adaptar enfocaments i tècniques innovadores per a millorar l’efectivitat i l’impacte de la simulació en els processos d’aprenentatge.
• Dissenyar instruments d’avaluació adequats per mesurar el rendiment dels participants durant les activitats de simulació.
• Seleccionar eines per a la transferència dels resultats, identificant àrees de millora i oportunitats per a maximitzar l’impacte de la simulació en les organitzacions.
• Exercir el rol d’instructor/facilitador en activitats de simulació, proporcionant orientació i suport als participants.
• Desenvolupar instruments d’avaluació per mesurar l’impacte de la simulació en el desenvolupament i millora de les organitzacions.
• Aplicar els instruments d’avaluació per recopilar dades sobre l’impacte de la simulació en diferents contextos organitzatius.
• Avaluar críticament l’aplicabilitat i els resultats de les metodologies innovadores utilitzades en la simulació.
Competències (Competences)
• Integrar habilitats de lideratge i dinamització d’equips per fomentar la participació activa i col·laborativa durant les activitats de simulació.
• Reflexionar sobre el propi rendiment com a instructor/facilitador.
• Aplicar habilitats comunicatives inclusives i sensibles al gènere per garantir un ambient de simulació segur i respectuós per a tots els participants.
• Integrar valors ètics d’igualtat i equitat de gènere en el disseny i desenvolupament de casos de simulació, assegurant la representació de la diversitat i l’eliminació de prejudicis de gènere.
• Liderar processos reflexius i d’interpretació de l’experiència simulada.
Durada
60 ECTS
Places
25
Idioma
Català, castellà
Preu del crèdit
98,80€
Preu del curs complet
5.928€
Aquest import inclou el cost de 60 crèdits EXCEPTE taxes anuals de gestió acadèmica i assegurances. El preu de la matrícula depèn del nombre de crèdits matriculats. Les assignatures del primer curs sumen un total de 60 crèdits excepte si s’opta per una matrícula a temps parcial (via lenta).
Acreditació
Màster universitari en Metodologia de la Simulació Aplicada a la Formació de Professionals de Ciències de la Salut i Socials, expedit per la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya.
Aquest màster universitari facilita l’accés a diferents programes de doctorat.
Curs bonificable
Aquesta formació pot ser bonificable per l’empresa mitjançant la Fundación Estatal para la Formación en el Empleo, en funció del crèdit que tingui disponible. Alternativament, en el cas que la formació es realitzi en horari laboral, l’empresa pot bonificar-se els costos salarials de les hores que el treballador inverteixi en la seva formació com a PIF – Permís Individual de Formació.
UManresa - FUB
Av. Universitària, 4-6, 08242 Manresa
93 877 41 79
[email protected]
Manresa
Veure web
Requisits generals d'accés
Pots accedir a un màster universitari si tens
• Un títol universitari oficial espanyol (independentment del nivell i la durada.)
• Un títol expedit per una institució d’educació superior d’un altre estat integrant de l'EEES, que en el país expedidor faculti per accedir a ensenyaments de màster.
• Un títol universitari estranger de fora de l'EEES, sense necessitat d'homologar-lo, de nivell de formació equivalent a un títol universitari oficial estatal i que faculti al país d'origen per accedir a estudis de postgrau.
• Estàs cursant un grau oficial en una universitat de l'Estat espanyol i només et falta superar el Treball de Fi de Grau per obtenir el títol. Per garantir la prioritat als estudiants que ja disposen del títol del grau, només pots formalitzar la preinscripció i fer una matrícula condicionada al màster durant el darrer període del calendari de tràmits. La condició és que acreditis que has formalitzat la matrícula de TFG i que estàs en condicions de poder-te titular durant el mateix curs acadèmic en què curses el màster. En cap cas no pots obtenir el títol de màster universitari si prèviament no has obtingut el títol oficial de grau.
Requisits específics de cada màster
A part dels requisits d'accés general, cada màster té uns requisits d'admissió i criteris de selecció específics.
Accés per a alumnes estrangers
Segons el Reial Decret 1393/2007, en les seves modificacions recollides al Reial Decret 861/2010 i al Reial Decret 43/2015, de 2 de febrer, per accedir a un ensenyament de Màster oficial cal tenir: o Títol universitari oficial espanyol (independentment del nivell i la durada); o bé o Títol expedit per una institució d'educació superior d'un altre estat integrant de l'EEES, que en el país expedidor faculti per accedir a ensenyaments de màster; o bé o Títol universitari estranger de fora de l'EEES, sense necessitat d'homologar-lo, de nivell de formació equivalent a un títol universitari oficial estatal i que faculti, al país d'origen, per accedir a estudis de postgrau. La universitat comprovarà que els títols acrediten un nivell de formació equivalent als títols oficials universitaris espanyols i que faculten, en el país expenedor del títol, per als ensenyaments de màster. L'admissió a un màster universitari no implicarà, en cap cas, l'homologació del títol previ estranger ni el seu reconeixement a altres efectes que el de cursar els estudis. En qualsevol cas, un cop superats els estudis, el títol de màster que s'obtingui tindrà plena validesa oficial.
Estudis fora d'Espanya
La UVic-UCC accepta qualsevol document expedit en català, castellà o anglès. En cas que el document original no estigui en cap d'aquestes llengües, caldrà acompanyar l'original d'una traducció jurada. Tots els documents no espanyols hauran de ser oficials i expedits per les autoritats competents, d'acord amb l'ordenament jurídic del país de què es tracti, i, si escau, han d'estar legalitzats. Consulteu el procediment que cal seguir per legalitzar documents.
Per accedir a estudis de nivell de màster universitari no és necessària l'homologació del títol, en qualsevol cas cal presentar un dels documents detallats a continuació:
1) Si es disposa del títol homologat a l'estat espanyol: una còpia compulsada del certificat d'homologació del MEC.
2) Si no es disposa del títol homologat: un certificat en el qual s'indiqui que, amb els estudis finalitzats es pot accedir a estudis d'un nivell mínim de màster (nivell 3 del MECES o 7 de l'EQF) o equivalent al país on s'hagi estudiat.
Estudis fets dins l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES)
Si s'ha estudiat dins de l'EEES es podrà presentar el Suplement Europeu al Títol en comptes dels documents esmentats en el punt anterior, sempre que s'hi indiqui que es pot accedir com a mínim a estudis de nivell de màster. En cas de no disposar de Suplement Europeu al Títol cal presentar la mateixa documentació de l'apartat anterior (Estudis fora d'Espanya).
Requisits d’admissió
Els interessats en cursar el Màster universitari en Metodologia de la Simulació, a més de complir els requisits generals d'accés, hauran d'acreditar els dos requisits d'admissió següents:
• Posseir un títol universitari superior en l'àmbit de les ciències de la salut (preferentment en Medicina, Infermeria, Fisioteràpia, Podologia, Logopèdia, Treball Social, Nutrició Humana i Dietètica i Psicologia) o les Ciències Socials (preferentment en Pedagogia, Educació Infantil, Educació Primària, Sociologia, Antropologia, ADE, Econòmiques, Dret i Relacions Laborals).
• Tenir experiència docent de tres anys o més, o bé experiència de tres anys o més a les àrees de formació de departaments de recursos humans de les organitzacions.
Criteris de selecció
La Normativa de Màster de la UVic-UCC contempla també els següents criteris per a la valoració de mèrits dels estudiants que vulguin ser admesos en el màster, que s’han ponderat específicament per aquest màster:
• Grau d’afinitat de la titulació prèvia als estudis de Màster descrits en el punt anterior: 30%
• Qualificació de la nota mitjana de l’expedient acadèmic dels estudis que s’hagin cursat amb anterioritat: 10%
• L’experiència professional superior a la sol·licitada com a requisit d’admissió, relacionada amb l’àmbit del màster: 30%
• El coneixement d’una tercera llengua, de nivell superior al requisit d’admissió aplicable: 5%
• La mobilitat durant els estudis previs: 5%
• Possible aplicabilitat de les competències adquirides. Justificar per part d’una organizació/empresa o el responsable acadèmic d’un centre universitari que l’interessat vulgui desenvolupar un projecte de formació o investigació que inclogui la simulació: 20%
Preinscripció i matrícula
El període de preinscripció està obert entre el 3 de març i el 10 d’octubre de 2025. Pots sol·licitar l’admissió al màster i formalitzar la matrícula en els següents períodes:
• 1r període d’admissió: del 18 al 20 de juny de 2025. Si has resultat admès podràs efectuar la matricula entre el 25 i el 27 de juny de 2025
Sempre que hi hagi disponibilitat de places s’establiran els següents períodes d’admissió:
• 2n període d’admissió: del 21 al 23 de juliol de 2025. Si has resultat admès podràs efectuar la matricula entre el 28 i el 30 de juliol de 2025.
• 3r període d’admissió: del 13 al 15 d’octubre de 2025. Si has resultat admès podràs efectuar la matricula entre el 16 i el 17 d’octubre de 2025
Per fer efectiva la preinscripció cal enviar un correu electrònic a: [email protected]
Adjuntant els següents documents:
1) Còpia del DNI (o passaport, en el cas dels estrangers).
2) Certificat Acadèmic Personal de la titulació universitària o bé còpia compulsada on constin totes les assignatures cursades i aprovades, el nombre d'hores/crèdits i les qualificacions corresponents. En el cas d'estudis cursats a l'estranger, el document ha d'especificar el sistema de qualificacions aplicat. Opcionalment aquest document pot ser substituït pel Suplement Europeu al Títol.
3) Còpia compulsada del títol o resguard universitari.
4) Curriculum vitae.
5) Carta de motivació.
6) Documentació acreditativa, si escau, dels requisits específics d'accés al màster.
Un cop rebuda la documentació, la coordinació del Màster es posarà en contacte per pactar una entrevista i posteriorment es comunicarà l'admissió.
Modalitats i terminis de pagament
• 1r pagament en el moment de la matrícula: 15% del preu total dels crèdits matriculats més taxes i assegurança.
• 2n pagament octubre 2025: 40% del preu total dels crèdits matriculats.
• 3r pagament desembre 2025: 15% del preu total dels crèdits matriculats.
• 4t pagament febrer 2026: 15% del preu total dels crèdits matriculats.
• 5è pagament abril 2026: 15% del preu total dels crèdits matriculats.
Descomptes
10% de descompte en l’import dels crèdits matriculats si fas la preinscripció abans del 13 de juny.
10% de descompte a exalumnes d’UManresa/FUB i UVic.
* Aquests dos descomptes són acumulables.
Aquesta formació pot ser bonificable per l’empresa mitjançant la Fundació Estatal per a la Formació en l’Ocupació. Alternativament, en el cas que la formació es dugui a terme en horari laboral, l’empresa es pot bonificar els costos salarials de les hores que el treballador hi dediqui com a Permís Individual de Formació (PIF).
El Cicle Formatiu de Grau Mitjà en Cures Auxiliars d...
Més informacióUnitat de competència 1Aplicar tècniques de recolzament psicol...
Més informacióEl curs Com aplicar Design Thinking en salut per millorar...
Més informació