Els estereotips reprodueixen i alimenten les desigualtats de gènere. En aquest sentit, el llenguatge i, per tant, la comunicació esdevenen dos elements claus perquè ens ajuden a construir les nostres actituds socials i culturals. Treballar aquesta qüestió a les nostres empreses és fonamental per moure’ns cap a una igualtat efectiva i real entre homes i dones i decidir quin és el model de comunicació pel que apostem.
Aquesta formació es desenvoluparà per AULA VIRTUAL. Aquesta modalitat NO presencial li permetrà assistir a les classes en directe per videoconferència amb el docent. Per accedir-hi, uns dies abans de l'inici de la formació rebrà per correu electrònic les claus d'accés i l'enllaç a la plataforma virtual, on trobarà l'opció per entrar a les videoconferències (es vincula directament amb la plataforma gratuïta Zoom).
És obligatòria l'assistència virtual a totes les sessions per tal de comptabilitzar la seva participació i poder descarregar, des del mateix campus virtual, el certificat de participació corresponent. Les sessions no es poden gravar.
Aquesta acció formativa, emmarcada en la tipologia 'Diàleg Social', no requereix l'enviament de documentació personal.
Destinataris del curs
Acció oberta a totes les persones interessades en la temàtica de l'acció formativa
Objectius del curs
Conscienciar sobre la importància d’incorporar la perspectiva de gènere a la comunicació de les nostres petites i mitjanes empreses.
Aprendre a identificar la desigualtat de gènere en les pràctiques comunicatives en relació al llenguatge i la representació visual.
Donar a conèixer recursos, estratègies i consells per fer una comunicació en clau d’igualtat.
Sobre el curs
Acció formativa
Comunicar per a la igualtat efectiva de dones i homes a l'empresa
Modalitat
On-line
Família professional
Administració i gestió
Data Inici del curs:
25/04/2024
Data Final del curs:
25/04/2024
Temari
1) De què parlem quan parlem de comunicació amb perspectiva de gènere?
2) El llenguatge:
Per què és important parlar de sexisme en el llenguatge?
Ús d'un llenguatge inclusiu: @, X, E, femení genèric i altres modalitats
3) La representació visual de la dona:
Com representem les dones a la publicitat i els mitjans de comunicació a través de la imatge?
4) Repositoris d’imatges que tenen en compte la perspectiva de gènere
5) Portaveus i cares visibles de la meva empresa
• El contingut també importa? Hi ha "temes de dones i temes d'homes"?
• Els canals no són neutres! Com incorporar la perspectiva de gènere en les eines que fem servir?
• Web
• Xarxes socials
• Butlletins
• Comunicació interna: com fer una comunicació inclusiva de portes endins.
• Funcionament intern: no hi ha comunicació per la igualtat, sense empreses que lluitin per la igualtat!
• Bones pràctiques i exemples d'una comunicació amb perspectiva de gènere
Horari
25 d'abril de 9:30 a 13:30h
Centre
PIMEC Petita i Mitjana Empresa de Catalunya
Carrer Castelladral, 5 - 7. Polígon Industrial Els Dolors, 08243 Manresa, Barcelona 934964500 [email protected]
Manresa