Formació adreçada a persones emprenedores
Objectius:
- Conèixer els àmbits que cal tenir en compte en la fixació de preu dels serveis professionals.
- Aplicar criteris econòmics que facilitin una referència de preu que incorpori els costos i el benefici esperat del negoci.
- Incloure criteris en la fixació de preus dels serveis professionals que assegurin la viabilitat del negoci, així com que la persona es guanyi la vida amb el desenvolupament de l'activitat.
- Establir criteris que permetin adaptar el preu obtingut als diferents tipus de serveis que s'ofereixen en un negoci.
Programa
Sessió 1
1- Introducció: els tres àmbits en la fixació del preu dels serveis professionals.
2- El preu com a element de viabilitat del projecte.
3- El temps com a recurs.
4- L’estructura d’ingressos i despeses. El benefici esperat.
5- El càlcul del preu mitjà de referència.
6- Criteris per aplicar preus diferents a serveis diferents.
7- Exemples casos pràctics.
8- Conclusions.
Sessió 2
1- Resum de la sessió anterior.
2- Preguntes i respostes sobre la sessió anterior.
3- L’escandall en els serveis: com calcular el preu de venda d'un servei, a partir dels seus costos i el marge a aplicar.
4- Què és l’escandall d'un servei?
5- Escandall: Elements a tenir en compte.
6- Com fer el càlcul de l’escandall?
7- Quin marge aplicar?
8- El mercat com a referència.
9- Exemples i casos pràctics.
10- Conclusions.
Sobre el curs
Acció formativa
Com posar preu als teus serveis professionals i cobrar el que et mereixes (8h)